Etichete

, , , , , , , , , ,

 

 

 

 

 

 

 

 

UPDATE Mihnea Vasiliu, directorul Ringier România, nu a negat discuţiile despre cumpărarea Gazetei sporturilor de trustul elveţian care mai deţine Libertatea, intr-o discutie cu autorul acestei stiri. „Nu pot comenta în niciun fel. N-am ce să spun”, s-a abţinut oficialul Ringier.


Trustul elveţian Ringier negociază cu familia Voiculescu pentru a cumpăra publicaţia „Gazeta sporturilor“, conform unor surse „demne de încredere“ – ca să respect celebrul clişeu din frasin după care se ascund, de când lumea, ziariştii. 🙂

În acest moment, la publicaţia condusă de Cătălin Tolontan a început un audit. Acesta este semnul că – spre deosebire de precedentele discuţii – de data aceasta lucrurile sunt foarte serioase.

„Gazeta sporturilor“ traversează, la fel ca toată presa, o perioadă complicată. Veniturile au scăzut constant în ultimii ani: 35 milioane de lei în 2009, 23 de milioane de lei în 2017. Dar acesta a fost trendul întregii prese scrise – până la urmă, chiar şi aşa, GSP a rezistat pe piaţă. Azi este singurul cotidian de sport din România care mai apare în print.

În ciuda acestei scăderi a veniturilor, publicaţia aparţinând trustului „Intact“ a reuşit să păstreze un echilibru. Anul trecut, GSP a avut un număr mediu de 75 de angajaţi şi a încheiat 2017 cu un profit de 1,4 milioane de lei.

Sursele mele spun că discuţiile durează de ceva vreme. Au mai existat tatonări ale Ringier în 2013, dar şi mai recent. În urmă cu câteva luni se ştia, în piaţa media, că există intenţia unei colaborări între Ringier şi GSP pentru un site specializat de pronosticuri – pariuri sportive.
Pentru Cătălin Tolontan şi câţiva dintre ziariştii consacraţi rămaşi din vechea garnitură – Costin Stucan, Cristian Geambaşu, Marius Mărgărit, Justin Gafiuc etc –, aceasta nu ar fi prima experienţă la compania elveţiană. În 2002, Ringier cumpăra titlul „ProSport“ (condus pe atunci de Ovidiu Ioaniţoaia şi Cătălin Tolontan) de la MediaPro, trust aparţinându-i lui Adrian Sârbu.

La nici 6 luni după acest episod, întreaga echipă redacţională demisiona şi pleca la „Intact“, instalându-se la „Gazeta sporturilor“.

Reclame